صفحه اصلی > دانش > محتوای
معرفی مختصری از ابریشم
Aug 25, 2021

پارچه ابریشم چیست


پارچه ابریشم به عنوان لوکس ترین و زیباترین پارچه جهان شناخته می شود. این پارچه طبیعی از لاروهای کرم ابریشم توت ساخته شده است تا پیله آنها را بسازد. همچنین یک اصطلاح عمومی برای هر پارچه ای است که از نخ یا الیاف ابریشم ساخته شده است.


ابریشم به دلیل ظاهر درخشان ، کیفیت خوب ، پرده زیبا و دسته نرم شهرت دارد. این پارچه بسیار گران قیمت است ، عمدتا به دلیل زمان بر بودن و ظریف بودن فرآیند تبدیل نخ به نخ.

چگونه تولید می شود


فرآیند تجاری تولید پارچه ابریشم پیچیده و پرهزینه است.
قدمت نساجی ابریشم به 6000 سال قبل از میلاد چین برمی گردد. ابریشم از الیاف رشته ای پیوسته ای که توسط کرم های ابریشم می چرخند ، ساخته می شود. کرم های ابریشم تخم های خود را روی کاغذ مخصوص می گذارند و فقط برگ های توت تازه می خورند. لاروهای تازه تخم ریزی شده در این مدت 50 هزار برابر وزن اولیه خود غذا خواهند خورد.


کرم ابریشم 35 روز پس از خروج از تخم های خود ، 10000 بار سنگین تر از زمان خروج اولیه است و آماده است تا فرآیند چرخاندن پیله خود را که حدود 3-8 روز طول می کشد ، آغاز کند. پس از پایان پیله کرم ابریشم ، کارگران آن را جمع آوری می کنند. پیله سپس مرحله بعدی را شروع می کنیم. در این مرحله ، پیله با هوای گرم ، بخار یا آب جوش درمان می شود. سپس ابریشم با نرم کردن سریسین (پوشش طبیعی صمغ) از پیله خارج نمی شود و سپس با دقت باز می شود. سریسین از ابریشم محافظت می کند ، بنابراین تا زمانی که ابریشم پردازش شود و گاهی تا بعد از آن بافته می شود.


هر پیله می تواند تا 1000 یارد نخ پارچه ابریشم خام تولید کند. در مرحله بعد ، این نخ ها برای تولید نخ ابریشم می چرخند.


دانش صنعت مربوطه

محصولات مرتبط